Gatufoto veteranmarknaden i Nossebro 2013

I "stadsdjungel" kan man fånga både det ena och andra.
Det är betydligt lättare att hitta intressanta motiv och händelser på en veteranmarknad än på en promenad i naturen.
 
Visst undrar människor vad man gör.
Förklarar jag att det gäller gatufoto och att fotona kan bli publicerade på min blogg eller hamna på en utställning så brukar de flesta lyfta på mungipan och hoppas att de fastnade på fotot.
 
Blivande veteranbils ägare?
 
Jag ser dig allt.
 
  
Örhänge
 
Stickad tröja
 
Dörr"försäljare"
 
Hmm...
 
Fikabänk
 
Reservhjul
 
Around the world
 
Sällskapsdjur
 
Visst kan man hitta mer exotiska djur även på en veteranmarknad.
 
Teknisk information
Nikon D90
Nikkor 28-300
A-läge
Bländare 8
ISO400
 
Avstånd till motiven 1-10 meter.
 

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

"Stickad tröja" var en ganska diskret titel på det ena av dessa foton! :-)

Jag har inte gatufotat med nån reda på länge nu, men i fredags smög jag iallafall upp kompaktkameran en liten stund i samband med att jag var på en baklucke-loppis. Får se om det blir mer i sommar - beror så mycket på var man befinner sej, och i vilket sammanhang, om man vågar eller inte... <:-)

Ha det gott!!! :-)

2013-05-14 @ 13:15:36
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: annette

Gatufota gillar ju jag och hade tänkt syssla en del med i Portugal, men det kom av sig pga av vädret, ja vi var ute oavsett vädret men dom flesta andra höll sig inne;)
Du har verkligen lyckats bra med att fånga en massa olika situationer och människor, kul att få se!
Ha det gott!
annette

2013-05-25 @ 17:06:58
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0