Fönsterljus

Nikon D90 28-300, ISO 400 F/5,6 S1/200 BV 72mm
Nivåjusterad, beskuren.

Nikon D90 28-300, ISO 400 F/5,6 S1/13 BV 82mm
Nivåjusterad, beskuren, konverterad till svartvitt.
Uppdaterad:
Modellen står 0,5m från fönstret, halvmulet.
Speglingen kommer från ett svart högblank skåpsdörr.
Exempel:
Nikon D90 28-300, ISO 400 F/5,6 S1/13 BV 82mm
Förklaring till ovanstående:
Kamera Nikon D90
Objektiv Nikkor 28-300mm ljusstyrka 3.5-5.6
Inställt ISO-tal 400
Bländare F/5,6
Slutartid S1/13
Bränvidd 82mm

Hur jag tänkte och gjorde?
Ville fånga en profil med en mörk bakgrund för att isolera modellen.
Såg speglingen bakom och tyckte att det blev en bra komposition.
Börja med A(bländarprio) läge. Läser av rekommenderad inställning på slutarhastighet och går över till Manuellt läge.
Av 10 exponeringar med lite justeringar i Manuellt läge valde jag 2 bilder.
I dataprogrammet har jag sedan gjort en mindre nivåljustering ljusmässigt för att minska/öka det vita ljuset. Alternativ Konvertering till svartvitt.

Kommentarer
Postat av: elisabeth

Jag får ju bara massor av frågetecken när jag kollar dina bilder! skratt

Kommer ju fullständigt av mig i det jag ska bedömma.

Skitläckert!

Men speglingen på undre bilden, kommer av vad?

Den undre bilden är så bra, gillar mjukheten som kommer förmodligen av den långa tiden.

Varifrån har du ljuset? Man ser inga direkta skuggor, som skulle ökat "livligheten" i bilden.



Bra jobbat!

2012-01-19 @ 00:50:13
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0