Speglingar

 
Nikon D90 28-300, ISO 400 F/5,6 S1/10 BV 48mm
Nivåjusterad, beskuren.


Nikon D90 28-300, ISO 1600 F/5,6 S1/20 BV 105mm
Nivåjusterad, beskuren, konverterad till svartvitt.

Hur jag tänkte och gjorde?
Speglingar.
Här finns det hur mycket som helst. Glas, krom, metall, högblanka ytor och vatten.
Då jag ofta fotar fordon så blir man lite "smalspårig".
Nu var det glas och porträtt. Ja vad gör man här. Idetorka, hmm.... grisar hmm.... skidåkning.
Nu var det bara att hugga i. A-läge och ISO-tals kontroll.
Grisar, 10 exponeringar, 1 bild.
Jag och Emelie, det här var svårt, 20 exponeringar, 1 bild.

Kommentarer
Postat av: annette

Urläckra bilder!!

Så snygg spegling på "grisen" till höger, hade nog fått ta minst lika många bilder till för att få till en bild;)

Speglingen i skidglasögonen är verkligen läcker, syns verkligen så tydligt, och så gillar jag det s/v!!

Kan inte tipsa Dej om några förbättringar, tycker det är så snyyyygt!



Ha en bra dag!



annette

2012-02-02 @ 05:49:24
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Bonnfrua

Härliga bilder du fått till den här veckan! Grisarna trodde jag först var två par varav ett speglades, men vid en andra titt så ser jag att det speglas i massor.



Skidglasögonporträttet är urläckert gjort! Skönt för ögat att fokus ligger på Emelies glasögon. Det hade inte räckt med 20 exponeringar om jag försökt, den saken är klar!!!



Mer har jag inte att tillägga, njuter av dina speglingar!

2012-02-02 @ 11:16:33
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Ha ha, bara helt underbara grisar! (för en gammal grisbonne som mig... !)

Din skidglasögonbild tyder på en stor portion kreativitet, det gillar jag!

Den är bara så läcker. Speciellt för någon som annars kunnat smita undan lätt med massor av krom!

:-)

Där har du både jobbat med spegling och skärpedjup och fått en underbar känsla i din bild.

Damerna först! :-)

Tycker du framhäver spegligen genom att göra den svart vit.

Kan faktiskt inte komma på något jag skulle gjort annorlunda just nu. Tycker du jobbat fint med skärpedjupet också i bilden på ett bra sätt.

Och ett stort extra plus för att du har med kamerans objektiv!!!

Suveränt jobbat Arto! :-)



2012-02-04 @ 02:53:22
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0