Panorering



Nikon D90 28-300, ISO 1600 F/5.6 S1/10 BV 300mm
Beskuren.




Nikon D90 28-300, ISO 200 F/22 S1/25 BV 300mm
Nivåjusterad, beskuren.


Hur jag tänkte och gjorde?
Panorering.
Ännu en uppgift som kräver mycket om och om igen och vara beredd att misslyckas och misslyckas.
Men till slut så kommer man att lyckas och då är det värt mödan.
Så med "try and error" så lär man sig.
Återigen har jag praktiserat detta innan, se tidigare inlägg.
M-läge, serieläge, frihand, i samband med utandning fokusera objektet (trycka in avtryckaren halvvägs) och hålla inne avtryckaren genom hela rörelsen.
E och pendeln, 2 exponeringar 1 bild
Pickup, 2 exponeringar 1 bild

Kommentarer
Postat av: annette

God Morgon!

Lite strul i trådarna någonstans igår, gick inte att kommentera, men nu verkar det fungera.

Bild ett gillar jag för Du har verkligen lyckats att få nedre delen av tjejen så där fint oskarp trots att Du även har räcken framför som skulle kunnat ta bort den känslan!

Bilen är bara så snygg, just så där skulle jag velat ha min bakgrund, ger mera känsla av at bilen nästan står still i farten, så högre fart i objektet skall jag eftersträva när jag testar nästa gång.

Har inget jag tycker jag kan ge som tips, tittat även på Dina andra bilder med panorering, så kul att få se lite olika exempel som jag kan träna på!

Tack för Dina omdömen!

mvh



annette

2012-02-16 @ 06:13:20
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0