Naturliga inramningar



Nikon D3100 18-200, ISO 200 F/8 S1/2500 BV 18mm
Beskuren.




Nikon D3100 18-200, ISO 200 F/8 S1/640 BV 32mm
Nivåjusterad, beskuren.



Nikon D3100 18-200, ISO 400 F/8 S1/500 BV 80mm
Beskuren.


Hur jag tänkte och gjorde?
Naturliga inramningar.
Det här var svårt. Femton tankevurpor och -10 till -15°C.
Så det fick bli spontana exponeringar mellan skidåken.
Tumvantar i all ära, men desto svårare att hantera kamera.
A-läge och kalla fingrar.
Vi i bur, 1 exponering 1 bild.
9:an, 1 exponering 1 bild.
Bakåtkoll, 1 exponering 1 bild.

Kommentarer
Postat av: annette

Med dom omständigheter som var i helgen med kylan så var det ju onekligen knepigt att fota naturliga inramningar utomhus;)

Är imponerad av Du fotat dessa inramningar med endast i exponering på varje, den första bilden är ju så läcker, där har Du ju oxå fått till en snygg spegling i glasögonen, kanske lite mörkt runt ansiktet.

Bild nr två är bara så snygg med den svarta inramningen mot den blå himlen och naturen utanför!

Och nr tre, där har Du verkligen inramat ngt väldigt naturligt på ett kul sätt!



Tack för Dina omdömen och Dina förslag på förbättringar på mina bilder, glad att Du ser tänket jag hade med isen, hade själv en önskan om att fota lite så som Du beskriver, men naturen satte stopp för det, hade då varit tvungen att gå ner i vattnet;)

Husbilden är lite knepig, skall testa att beskära på lite olika sätt!



annette

2012-02-10 @ 20:29:12
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Den nedre bilden gillar jag nog bäst, bara för att det är lite av din sköna humor i den!



Men jag visste inte att du lagt upp något, fanns ingen länk på resultat inlägget!



Såg dig ute med Urban o co i dag och deras hund. Tänkte du kanske tänkte ta en panoreringsbild på honom. (hunden alltså)! För ni hade kamerorna på axeln i detta fina väder!

Själv bara jobbade jag inne vid datorn, men fick ta en sväng till kyrkan.



Ha det gott!



2012-02-12 @ 23:01:25
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0